نشریه پژوهشنامه فرهنگ و ادبیات آیینی دانشگاه بیرجند در فهرست نشریات ISC

۲۷ مهر ۱۴۰۳ | ۰۱:۵۴ کد : ۲۸۹۹۵ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۰۸
نشریه پژوهشنامه فرهنگ و ادبیات آیینی دانشگاه بیرجند مجوز ISC (موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام) را کسب کرد.
نشریه پژوهشنامه فرهنگ و ادبیات آیینی دانشگاه بیرجند در فهرست نشریات ISC

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، نشریه پژوهشنامه فرهنگ و ادبیات آیینی این دانشگاه پس از ارزیابی‌های انجام شده، موفق به دریافت مجوز از موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) شد و در فهرست نشریات معتبر این پایگاه قرار گرفت.

این دستاورد نشانگر ارتقای کیفیت و اعتبار علمی نشریه و تلاشی است که دانشگاه بیرجند در توسعه و ترویج علوم انسانی و اسلامی به عمل آورده است. این نشریه با ارائه مقالات پژوهشی و علمی در حوزه فرهنگ و ادبیات آیینی، سهم بسزایی در گسترش دانش و پژوهش در این حوزه خواهد داشت.

نشریۀ علمی پژوهشنامة فرهنگ و ادبیات آیینی دانشگاه بیرجند که به زبان فارسی و به شکل دوفصلنامه منتشر می‌شود، پس از دریافت مجوز شماره ۸۶۶۴۹ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ ۳۰ تیر ۱۳۹۹، پذیرای نتایج تمامی تحقیقاتی بوده که جنبه‌های فرهنگی و آیینی ادبیات را بررسی کرده‌اند. این نشریه به بررسی و تطبیق فرهنگ و آیین‌های دینی، مذهبی، مردمی، اجتماعی، درباری و آیین‌های مربوط به حرفه‌ها و مراسم گوناگون (جشن‌ها، بزم‌ها، رزم‌ها، سوگواری‌ها و...) می‌پردازد. همچنین، این نشریه به بررسی فرهنگ و آیین ملل و اقوام مختلف نیز می‌پردازد و نتایج این پژوهش‌ها را به علاقه‌مندان عرضه می‌نماید.

گفتی است که موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، که مخفف Islamic World Science Citation Center است، سازمانی برای ارزیابی و پایش پژوهش‌ها و نشریات علمی کشورهای اسلامی است. این موسسه به منظور ارتقای سطح علمی، ارزیابی کیفیت و ارائه شاخص‌های علمی معتبر به پژوهشگران و دانشگاه‌ها فعالیت می‌کند و جایگاهی مهم در اعتباربخشی به نشریات علمی دارد. فعالیت‌های این موسسه شامل ارزیابی مجلات علمی، ارائه گزارش‌های علمی، و تدوین شاخص‌های عملکرد علمی است.

کلید واژه ها: نشریه ISC پژوهشنامه علم و فناوری جهان اسلام

آخرین ویرایش۲۷ مهر ۱۴۰۳