بیانیه حمایت دانشگاه بیرجند از خیزش دانشگاهیان آمریکا

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱:۰۵ کد : ۲۷۵۳۱ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۵۹۲
بیانیه حمایت دانشگاه بیرجند از خیزش دانشگاهیان آمریکا

متن بیانیه حمایت دانشگاه بیرجند از خیزش دانشگاهیان آمریکا بدین شرح است؛

به اطلاع جامعه دانشگاهی و عموم مردم شریف ایران می‌رساند، درپی وقایع اخیر در دانشگاه‌های آمریکا که منجر به بروز تنش‌ها و برخوردهای خشونت‌آمیز با دانشجویان طرفدار فلسطین شده است، دانشگاه بیرجند به عنوان یک نهاد علمی و آموزشی، ضمن ابراز نگرانی عمیق از این رویدادها، بر اهمیت حفظ کرامت انسانی و حقوق بنیادین دانشجویان تأکید می‌نماید. 
ما در دانشگاه بیرجند، همواره بر این باور بوده‌ایم که دانشگاه‌ها باید به عنوان مراکزی برای تبادل آزاد اندیشه‌ها، نقد و بررسی علمی و فرهنگی، و ترویج گفتگوی سازنده عمل نمایند. از این رو، هرگونه رفتار خشونت‌آمیز در قبال معترضان به جنایات رژیم صهیونیستی که مانع از این رسالت شود، نه تنها محکوم است، بلکه با اصول اساسی آموزش و پرورش در تضاد است.
دانشگاه بیرجند، ضمن احترام به حق اعتراض و بیان آزادانه دیدگاه‌ها، از مسوولین دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی آمریکا می‌خواهد که ضمن درک واقعیتهای جنایات فرهنگ غربی در غزه، از حقوق دانشجویان و اعضای هیئت علمی در برابر هرگونه فشار و خشونت محافظت نمایند و فضایی امن و مساعد برای بیان اعتراض و برائت از رژیم صهیونیستی را فراهم آورند.
ما امیدواریم که با تلاش مشترک و همدلی، بتوانیم شاهد جهانی باشیم که در آن دانش و دانشگاه‌ها به عنوان پایگاه‌های صلح و دوستی شناخته شوند و نه عرصه‌هایی برای تضاد و خشونت.

‎احمد لامعی گیو
‎رئیس دانشگاه

 


 

آخرین ویرایش۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳